fredag 15 februari 2008

Håll hjärtat varmt

Att se film är ett perfekt sätt att vila ögonen från böcker och bokhögar. Och den alldeles perfekta Alla hjärtans-dag filmen visade sig Linas kvällsbok, baserad på Emma Hambergs bok med samma namn, vara. Vilka fantastiska skådespelare! Så modiga! Lite igenkänning var det men allra mest bara "åh...så bra!" Med underbara scener, både fruktansvärt pinsamma och starka. Blev helt varm av att se filmen och vaknade tidigt på morgonen med ett leende.
Blir förstås triggad att läsa den bokliga förlagan men det får vänta till annat tillfälle. Läste tidigare Emma Hambergs Mossvikenfruar men om den tyckte jag inte alls.

4 kommentarer:

  1. Att läsa Linas kvällsbok var för mig som att kastas ett antal år tillbaka i tiden.
    Påpekade på kärlekbokpratet här i veckan för 8:orna att filmen fanns och fick igång en rolig diskussion om filmade böcker. Vad som brukar vara bäst. Film eller bok.

    SvaraRadera
  2. Kul höra yngre prata om det! Fick plötsligt en flashback - Bokfemman handlade ju om det häromsistens.

    SvaraRadera
  3. Tycker att boken var mycket bra - ettan iaf. Tvåan kändes lite uttragglad. Har inte "vågat" se filmen - tycker att pinsamma och jobbiga tonårsscener kan vara alltför jobbigt att se för jag känner så med personerna. Men om den var bra kanske jg ändå ska ge den ett fösök!

    SvaraRadera
  4. Tror jag förstår hur du menar med att det blir jobbigt när man känner kanske för mycket med personerna. Här tycker jag dock balansen är så fin, det blir inte pinsamt på det där plågsamma sättet.

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!