tisdag 19 februari 2008

I en värld av papper

Detta är inte ett inlägg om en bok men däremot om papper eller dokument i olika former. Jag är på väg från ett jobb till ett annat. Så jag sorterar, sparar, slänger, går igenom alla papper jag samlat på mig under mina år på nuvarnade arbetsplats. Sorteringen sker till stor del på två plan - en i datorn och en i mer fysiska mappar, pärmar, högar. Och eftersom jag har svårt göra en sak i taget hoppar jag mellan de olika medierna. Jag kommer också på mig själv som miljöbov genom att skriva ut dokument som handlar om mitt nya jobb för att sätta in i pärm, som om datorn på nästa ställe inte skulle vara kompetent nog att visa dem på beställning. Som att papper varar längst. Antar att det här också är ett exempel på det fina ordet "blobba" som på ett skönt sätt letat sig in i bloggosfären.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!