tisdag 1 april 2008

Nästan som reklam

Nu när Hermia ändå är shoppingtagen måste hon berätta om prenumerationen som inleddes igår. Karavan heter tidskriften som jag igår lånade hem från mitt stora bibliotek. Villkorslös kärlek uppstod. Tidskriftens engagerade och kunniga skribenter skriver om litteratur från Afrika, Asien och Latinamerika. Den är aktuell och inspirerande. Två nummer gav mig massor av lästips och nyupptäckter. Oerhört intressant och spännande läsning.

Så här skriver de själva:

Från Afrika, Asien och Latinamerika kommer en ny, omvälvande litteratur som är i färd med att förändra världslitteraturen av idag.

Karavan sätter sökarsiktet på södra halvklotet och introducerar spännande författarskap från tre kontinenter med skönlitterära texter och bakgrundsartiklar.

Tidskriften utkommer fyra gånger om året sedan starten 1992. I anslutning till utgivningen arrangeras litterära evenemang av olika slag.

195 kr för 4 nummer. Hoppas mitt första nummer kommer snaraste snart.

2 kommentarer:

  1. Visst är Karavan fin?! Jag läste den alltid förut, fast nu var det länge sen ...

    SvaraRadera
  2. Förstår inte att jag inte hittat den innan.. men bättre sent än aldrig.

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!