fredag 18 april 2008

Tager du denna bok?

På onsdag nästa vecka blir det böcker hela dagen - Världsbokdagen måste ju firas. Ett gäng läsglada biblioteksmänniskor kommer att tipsa om böcker för lässugna gävlebor på bibblan. En blandad skara boktitlar blir det. Men det är svårt med boktips (filmtips etc) - vi tänker ju så olika, tar till oss saker på våra egna sätt och vis. Och så kommer jag aldrig ifrån ansvarskänslan gentemot den jag ger tips eller gentemot boken jag tipsar om. Som om det skulle vara mitt fel om boken inte faller den som blir tipsad i smaken. En inte helt ovanlig känsla bland oss tipsare kan jag tänka.

Onsdag alltså. Gävle Stadsbibliotek 19.00.

2 kommentarer:

  1. Som boktips-mottagare är jag införstådd med att boktipsaren och jag inte alltid har samma smak. Förhoppningsvis är fler boktips-mottagare likna öppna i sinnet. För tänk vad kan hända annars?! Tänk om de kommer att slänga härskna tomater på dig :-) I och för sig är det enklare att veta om man redan känner till boktipsarens smak, men det är alltid kul att få tips, från än det än må komma. Jag kommer i alla fall till bibblan och lovar att inte ta med mig tomater! :-)

    SvaraRadera
  2. Roligt att du kommer och lyssnar! Och skönt du inte har någon ge-boktips-noja!

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!