fredag 30 maj 2008

Ja, det är tur det finns annat i världen än läsning... Tomatplantor och lavendel ska ut på balkongen. Jag laddar och bävar inför mötet med jorden som vi köpte förra året. Den har visat sig vara alldeles extra näringsrik och stinker, ja stinker, av hönsbajs. Inte så trevligt. Som tur är slutar den dofta efter ett par dagar ute i det fria. Annars en smått jobbig inramning till balkongvistelsen.

Om ni inte redan hittat till den fina texten om läsare och losers av en annan boknörd så titta här!

Lässemestern är förresten något uppskjuten för jag har fått fatt i något riktigt, riktigt bra!

1 kommentar:

  1. Ahh, hönsbajs. Påminner mig om barndomens somrar och de gödslade buskarna jag sprang runt i utan skor på fötterna. Märkligt, jag tycker mig fortfarande förnimma den lukten från mina fötter… eller är det bara doften av en dammig karta från renässansen?
    Ser fram emot att höra om det riktigt, riktigt bra...

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!