onsdag 25 juni 2008

För Guds skull!

Åh nej, säg inte att Vems islam är ännu en fackbok jag inte ids läsa ut. Något har hänt med min koncentration efter midsommarhelgen. Kanske används all uppbådad energi till att härda ut arbetsdagarna nu när det är nästan semester? Men boken är ju intressant! Japp, det är bara att ta sig i klänningskragen och läsa klart. En på ytan väldigt vacker bok hittade jag just i bibliotekshyllan. För guds skull : Muslimer i Sverige. Ett lästema just nu visst.

Ovan nämnda bok gör också att jag måste korrigera intentionen att i sommar enkom läsa böcker från min egen hemmahylla. Det gäller självklart bara de sköna romanerna... Facklitteratur kan jag låna hem. Hur mycket jag vill. Islam, London och Portugal är temat för de lånade böckerna. Och så finns där visst Styrketräning för kvinnor, vet dock inte vad som skiljer den från mäns styrketräning. Och kanske något mer.

2 kommentarer:

  1. Allahs döttrar av Geraldine Brooks och Drömmar om frihet av Fatima Mernissi tyckte jag var av intresse när jag hade Islam som tema.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipsen! Antecknar på min läslista.

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!