måndag 7 juli 2008

Nu har jag plockat ned

nästa bok från hyllan - Att tro på mister Pip - och har kommit ungefär halvvägs. Den känns just nu lite tunn mellan romaner som t ex En halv gul sol och Kartor för vilsna älskande. Trots den positiva uppmärksamhet den fått har jag läst en del mer kluvna saker om den bland annat i bloggsfären, de texterna ska jag återkomma till när romanen är avslutad. En sak som stör mig och som kan vara en fix idé hos mig är att jag anar en nedlåtenhet hos författaren. Jag anar en förenkling av skeendet. Jag anar en besvikelse i stil med den efter att ha läst Coelhos Alkemisten, även om just den jämförelsen kanske är orättvis. Och kanske är det bara en fix idé.

Jag läser vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!