fredag 8 augusti 2008

Hösten är oerhört

vacker tycker jag - med dess färgkaskader och friska luft. Men i oktober-november behöver jag gå i ide. Krypa under en filt och komma fram igen i april när energin kommit tillbaka. Förutom att leta läsning som kan hänga med under den mörka delen av året letar jag också musik. Det är sällan jag köper skivor - har en del som jag lyssnar på om och om igen istället. Den koll jag hade på musik för 10-15 år sedan har jag valt bort. I flödet av musik väljer jag mest gammalt och väl beprövat. Hur som helst. Jazz - har jag ibland svårt för men när det blir rätt knörvlar öronen ihop sig av välbehag. Så har jag äntligen hittat Duke Ellingtons Mellow. Här är en av mina multivitaminer inför hösten.






Tänker nog alldeles för mycket på kommande årstid just nu. Trots hur det ser ut utanför så är det kanske sommar.

3 kommentarer:

  1. Jag struntar i att det egentligen fortfarande är sommar och att det kan komma värme igen... jag vill ha höst! Världens bästa årstid är det. Det är då jag lever upp. Och min ultimata höstpärla är Billie Holiday. Jag är ingen jazzkatt, men Billie är absolut min kopp te när regnet strilar längs fönstren.

    SvaraRadera
  2. Jag har börjat längta till hösten, tills mörkret börjar sakta fylla rummen tidigare på dagen och tills jag kan ligga inne och läsa. Jag tycker faktiskt mycket om Jazz, min favorit är Miles Davies, jag bara ryser när jag hör honom.

    SvaraRadera
  3. Ja, Billie Holiday snurrar hemma hos mig också. Funkar alltid! Miles Davis har jag pinsamt dålig koll på. Får ta reda om han får även mig att rysa.

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!