måndag 11 augusti 2008

Kanske kommer jag

att läsa den med ett sarkastiskt leende på läpparna, kanske kommer jag att njuta av frosseriet. Vilket som - hem följer i dag Martina Bonniers Fashionista. Författaren/modenörden blev omskriven när boken gavs ut, ibland med en hånfullhet som kanske andas avundsjuka. Men att jag läst något om själva boken kan jag inte minnas. Hängde så där med i väskdebatten tidigare - vid sidan av konsumtionskritiken fäste mig mest vid det att det blir så stort att kvinnor bränner pengar på ytligheter som väskor medan andra ostört kan gå loss på bilar och golfklubbor för en förmögenhet. Själv bekänner jag mig till ett visst klädintresse utan att vara varken insatt i eller speciellt road av trender. Det blir i alla fall en kväll i glamourens tecken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!