torsdag 11 september 2008

Och så fortsätter botaniserandet

i bibliotekets samling filmer. Igår såg jag på The Maltese Falcon, filmen som blev Humphrey Bogarts stora genombrott. Jag imponeras av såväl berättelsens smarthet som av skådespeleriet. Det är en överraskande film som, liksom de andra äldre filmer jag sett på senare tid, håller än i dag. Filmen från 1941 baseras på en deckare av Dashiell Hammett - naturligtvis blir jag nyfiken även på att läsa denna.

Tack Bokomaten för tipset. Här en danskurs, bara för dig...

3 kommentarer:

  1. The Maltese falcon vet jag är bra. Charleston filmen är ett fynd! Tack!

    SvaraRadera
  2. Underbart! Nu vet jag vad jag ska gör i helgen.;-) Får bli en sväng om på bussen hem från min middag ikväll.;)

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är den fin Charleston-filmen! Upptäcker mer och mer bra grejer med YouTube..

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!