onsdag 23 september 2009

De skönaste skorna

sitter som gjutna på fötterna och inför tågresan har jag mina mjukaste byxor på - detta får mig snarare att se ut som en tonåring på väg till friidrottsläger än som en kvinna 30+ på väg till bokmässa.

Nu ser jag fram emot några dagars trevligt umgänge med fina kollegor och att få insupa författares och andras kloka ord för att sedan komma hem med inspiration nog för att mota bort stundande hösttrötthet och influensor. Torsdagens seminarier är noggrannt studerade men ambitionen är att låta planen vara ganska lös. Det blir en utmaning att hålla spontaniteten vid liv i trängsel och värme. Om modet infinner sig kanske jag även hittar hit, till bloggträffen. Det känns lite som inför en dejt. Ja, faktiskt.

Jag önskar dig som råkar läsa här (bloggare eller ej, mässbesökare eller ej) en mycket trevlig bokhelg!

5 kommentarer:

  1. Jag kan ju inte komma i år. Men jag önskar dig och alla andra bokmässebesökare mycket ömma fötter och trötta armar och ryggar av mycket bokbärande. Lite ont i öronen av allt surr, och skumma ögon av för mycket plirande på baksidestexter och dåliga powerpoints också, förresten. Kurrande magar efter för lång tid i fikakön, och förstorade urinblåsor efter dito i toakön.

    Jag är inte det minsta avundsjuk, utan kräver bara bloggrapportering en gång i timmen från samtliga!

    SvaraRadera
  2. Trevlig helg till dig med Hermia! Jag åker till mässan först på fredag morgon, det är sjunde året i rad- men lika kul som alltid.
    Har läst om er "blogträff" och tycker det låter himla kul, men jag har ingen egen blogg så frågan är om jag kan komma ändå..? Däremot läser jag regelbundet och kommenterar era toppenbraiga bloggar, så kanske jag vågar komma med hjälp av det...

    SvaraRadera
  3. Tyvärr, Bokmania, så missar jag dig! Kom hem nu ikväll... En annan gång?

    Det hade varit jättekul att träffa dig Jenny! Bloggläsare måste ju vara självskrivna i en bloggträff! Så, synd du inte kom!

    Vixxtoria, hoppas andra bloggare varit bättre på att förse dig med rapporter! Jag ska göra mitt bästa under helgen. Och så hoppas jag få träffa dig vid ett annat tillfälle!

    SvaraRadera
  4. Hoppas du haft en trevlig vistelse! Jag jobbade förra året, skönt att ha en monter att "gömma sig i". Det är så fascinerande mycket folk alltid, men seminariekort ett år hade varit kul. Har aldrig unnat mig det.

    SvaraRadera
  5. Åh, Jenny, klart du skulle dykt upp! Bloggläsare är ju de bästa! Har ibland funderat på om det finns bloggläsare som inte själva har blogg... dvs om det är en stor klubb för inbördes beundran... Du skulle kommit, hade varit jättekul!

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!