lördag 26 september 2009

Hermia besöker Bokmässan - dag 2

Dagen börjar med framtids- och nyhetsspaning ur biblioteksperspektiv. Sedan är det dags för Kerstin Ekman på Svenska kyrkans scen. Hennes nya har jag ännu inte läst och heller inte varit så nyfiken på men att lyssna till henne tycker jag om. Därefter kommer Anita Goldman vars röst skär lite väl skarpt och hennes verk har jag inte hittat hem i.

Kl. 11. Så är det dags för mig att träda in i Gävleborgs monter för att koka kaffe, koka kaffe, koka kaffe och (skrev jag det?) koka kaffe. Ett tips till alla mässbesökare: Gratis kaffe serveras i den illgröna montern! dessutom gratis halstabletter och Gävle bocken i pinformat.
Programmet för montern är digert och förstås av gästrike-hälsinge prägel. Under mitt två-timmars kaffepass gästar Mamma Mus mamma, Jujja Wieslander, montern där hon bland annat läser högt om när Mamma Mu besöker Sandvikens folkbibliotek.

2 kommentarer:

  1. mmmm,
    kaffet i Gävlemontern räddade min fredag på bokmässan. Tack snälla Gävle.
    Gott kaffe! Fin monter!
    Inte en enda bok köpte jag på mässan (det finns så gott om böcker i Stockholm) men i Gävlemontern spenderade jag en 20-lapp på den finfina gröna Kulturell-allemansrätt-kassen.
    Den ska bli en gåva till min son Albert som är mycket engagerad i att Umeå (inte Gävle, inte Uppsla, inte Lund) blir Kulturhuvudstad 2014.
    Berglins gubbar (de finns på kassen från Gävle) är superkul!
    Gävle är en fin stad. Liksom Ume.

    LKE

    SvaraRadera
  2. Så du var där på fredagen, men inte då jag stod där i montern, väl? Visst är kassen fin! Berglin är smart.. Det hade varit roligt möta dig på mässan förstås!

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!