lördag 13 februari 2010

Ebba Forsberg sjunger Leonard Cohen

Lite lite har jag lyssnat på Leonard Cohen, av Ebba Forsbergs tolkningar blir jag helt tagen. Det är så vackert. Sångerskans röst passar perfekt ihop med de ord hon sjunger. Det är hjärta och smärta men inte på det utslitna sättet. Musikerna presenteras som världens bästa och det är svårt att inte hålla med. De får ta plats men inte av varandra, de stöttar bär varandra genom konserten. Ibland har jag svårt att uppfatta sångtexter men här framträder orden tydligt för mig. Det är enkelt, okonstlat och musiken går direkt in i mig. Spegeln där musikmötet äger rum är som musikscen en ny bekantskap för mig. Tidigare var här ju en bio. Men det är länge sedan. Lokalens utformning skapar fin intimitet och inramning åt konserten.


Hemsida för Ebba Forsberg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!