tisdag 9 februari 2010

Nja, inget stilbyte

Min söta kollega säger att jag nog inte behöver boken vilket känns som en komplimang (eller så är jag ett hopplöst fall?).Men efter att ha bläddrat i den instämmer jag. Trinny & Susannah gör sig bättre i tv-mediet än i bokform. Ett antal stereotypa, föga överraskande, typer ska få mig att vilja byta stil och testa gränserna. I ett par stilar känner jag igen mig, men mer än så är det inte. Jag inspireras inte till att vara diva, ett bombnedslag eller en rockbrud inte heller en Ice Queen. Däremot gillar jag de två underhållande kvinnorna i tv. Gillar hur människorna de arbetar med lyser upp. Hur de båda till synes så ytliga kan få någon att stråla av ett ljus inifrån. Det är inte bara kläder och stil. Men i boken är det mest det. Yta. Den var dock skön att bläddra i en kväll på flykt undan evighetskvartetten om Alexandria.

2 kommentarer:

  1. Och jag som aldrig har hört talas om Trinny och Susannah känner mig hopplöst ute..:-)

    SvaraRadera
  2. De är återkommande på tv5. Ibland tittar jag. Skön omväxling till program där människor görs om med kniven hjälp eller hårda träningsprogram... dessa damer har en mer sund inställning!

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!