lördag 17 september 2011

En helt ovanlig lördag

I natt kommer jag nog sova gott och drömma om Fattigadel... Det var en minst sagt ovanlig dag på jobbet idag. Massor av besökare, vänliga fina människor, som det var fantastiskt få hälsa välkomna till biblioteket denna härliga höstdag. Människor satt, stod där de fick plats. Högläsning av tre duktiga skådespelare från Folkteatern inledde - så levande den är Agnes von Krusenstjernas roman. Så startade bokutdelningen. Fattigadel delades ut till höger och vänster - till jag vet inte hur många, men väldigt många, människor.
Om du är på bokmässan så leta upp Region Gävleborgs monter, nära Kafé Gävleborg, där presenteras Gävle läser Agnes flera gånger under mässdagarna bland en massa andra trevliga händelser. Min roll är då lite mer tillbakadragen men på torsdagen medverkar jag vid ett par tillfällen på Svensk biblioteksförenings scen. Ena tillfället handlar om Gävle läser Agnes. Nu ska jag sluta skriva om jobbet. För jobbet hör ju inte riktigt hemma här, hos Hermia Says. Men just den här dagen var så speciell.

Min belöning nu i soffan är
och
i cd-spelaren. Carla Bruni. C'est belle!

En vacker make (min!) passar upp med te, praliner och vin.

4 kommentarer:

  1. Kulkulkul - med Gävles Agnesprojekt,

    Jag hoppas innerligt att jag får lyssna på dig på Bokmässan så att det inte krockar med presentation av boken om intertextualitet
    och
    intervjuer med Siv Widerberg, Henning Mankell,Gunilla Lundgren.

    Carla Bruni är underbart rolig i nya Woody Allen-filmen.Se den!

    lena k e

    SvaraRadera
  2. Ja det är kul! Och fint få jobba lite med Gunilla Kindstrand!

    Jag har inte lusläst programmet, men det skulle kunna vara så att våra program krockar. Måste annars undersöka varför jag gav upp tanken att lyssna på dig... Du har ju ett fullt och spännande program!

    Allens nya har inte ens kommit till Gävle än!! Är så besviken på SF!!

    SvaraRadera
  3. Jo, just så. Vi åker hemåt vid 14-15-tiden på fredag så kanske hinner jag inte till ditt program.
    De andra krockar lite, det mesta möjliga är ditt samtal m Gunilla Lundgren... Hittade uppgifterna hos Kanel.

    Annars hoppas jag vi krockar någonstans bland alla andra läsälskare!

    SvaraRadera
  4. Det är ett så roligt och fint projekt! Jag blir litet avundsjuk men mest glad. Jag hoppas på att få höra mer om Agnes-projektet!

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!