fredag 27 april 2012

11 utmaningar

Vad är det med enkäter egentligen? De lockar till läsning nästan oavsett ämne, och lockar till egna svar. Därför är det svårt att motstå att svara på Den var bras utmaning, svaren formuleras ju dessutom direkt i huvudet när jag läser frågorna... Tack Den var bra för fredagsnöjet!


I utmaningen ingår att
1. svara
2. hitta på ytterligare 11 frågor och
3. utmana 11 personer till 
Puh!


1. Hermias svar på frågorna från Den var bra:
1. Bokus eller AdLibris? Adlibris
2. E-bok eller ljudbok? E-bok, även om jag inte är "där" riktigt än
3. Bästa tidning eller tidskrift om litteratur? på svenska Karavan
4. Hur många lån har du på ditt lånekort just nu? 7 varav 1 film
5. Vilka tre författare skulle du vilja ha med i en läsecirkel, ni blir bara fyra? Aris Fioretos, Kristina Lugn, Katarina Frostenson
6. Vilken bok har du haft för stora förväntningar på? Döden ett bekymmer en deckare av bl a Torgny Lindgren läste jag med stor besvikelse
7. Ditt favoritbibliotek? Stadsbiblioteket, Gävle
8. Köpa eller låna böcker? Låna
9. En bra presentbok till ett brudpar? En årsdagbok, för att minnas dagarna som går
10. Vilken författare skulle du vilja intervjua på Bokmässan i höst? Ingen, bara tanken gör mig nervös
11. Vad skulle din självbiografi heta? På en bänk i Florens



2. Hermias 11 (bokliga) frågor:
1. Vilken bok fick du aldrig nog av som liten?
2. Vilken genre skulle du vilja läsa mer av?
3. Favoritpoet?
4. Läser du boken innan du ser filmen baserad på densamma?
5. Vilken av alla olästa böcker vill du egentligen läsa allra helst, just nu?
6. Vilken litterär figur vill du äta en sen middag med?
7. Vad skulle ni (se fråga 6) prata om?
8. Vilken är första meningen i boken du läser nu?
9. Vilken är den sista..? Nej, det behöver du inte svara på.
10. Vilken scen besöker du helst på Bokmässan?
11. Vilken författare har du eventuellt blivit "star struck" av?


3. Efterlysning: 11 personer som vill svara på mina 11 frågor! Svara i egen blogg, och följ övriga instruktioner (alternativt bara svara på frågorna i kommentarsfältet). 

3 kommentarer:

  1. Kul att det uppskattades och trevligt att läsa dina svar!

    SvaraRadera
  2. Gillar din blogg!

    Jag är e-boksförfattare.
    Sök mitt namn på Adlibris eller Bokus nätshopar så dyker mina alster upp. Ett tips om du inte riktigt är "där" än!

    Mvh
    Kajsa Bidemo

    www.kajsaosays.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Jag som just skulle utmana dig...;) Men då letar jag vidare.;)

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!