lördag 2 juni 2012

Reseplanering pågår

Det finns reseguider och så finns det reseguider. En av mina favoriter har kommit att bli Lonely Planets City Guide som är informativa och uppdaterade och ett lite mer avslappnat alternativ till t ex Första klass reseguider. Det kan vara nog så stimulerande att läsa en guidebok utan resa i sikte, men än mer inspirerande är det förstås att läsa in sig inför en faktisk kommande resa. När maken firar 40 år i sommar ämnar vi bege oss på en liten tur. Kanske har operahusen stängt för säsongen? Men City Guidens ord roar mig i alla fall hemma vid köksbordet

"Not many cities afford themselves the luxuary of three state-funded opera houses, but then opera has been popular in Berlin ever since the first fat lady loosened her lungs...."

Jenny B/Kulturdelen har försett mig med väl valda litteraturtips och i hyllan har jag Isherwoods Farväl till Berlin. Och i dagens DNBoklördag är det Berlintema så jag känner mig ovanligt trendig.

Berlin. Det verkar inte vara något problem att fylla tiden där, att finna saker att se, göra, smaka. Men kanske har du något tips på hur man som bäst firar en älskad make som i sin tur älskar t ex konst, teknik och god mat? Avresa: senare delen av juli.

2 kommentarer:

  1. Jeg har skrevet litt om Berlin på bloggen.
    http://jegleser.blogspot.com/search?q=berlin

    God tur, kos deg masse! Spent på bloggomtale når du kommer hjem igjen.

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!