lördag 10 november 2012

Antingen eller

Min vän Anette/Feelgoodbibliotekarien tycker att Hermia ska svara på en enkät som helgnöje. Så ok, eftersom uppmaningen kommer från dig så gör jag det...

1. Ljudbok eller bok i handen? Bok i handen, text framför ögonen.

2. Pocket eller inbundet? Beror mest på bok och situation. Reser gör jag däremot allra helst med pocket som tål att packas lite hur som helst.

3. Påhittat eller verklighetsbaserat? Fiktion framför allt.

4. Harry Potter eller Twilight? Varken eller.

5. Fantasyvärld eller vår värld? Vår värld räcker utmärkt. Fast Den oändliga historien är ett starkt läsminne från förr.

6. Kindle, iPad eller annat? Bok i handen så länge det valet finns.

7. Låna eller köpa böcker? Lånar allra helst, men köper de där böckerna som jag verkligen vill ha i mitt eget bibliotek.

8. Bokhandlare eller online? Om det fanns en trevlig bokhandel i Gävle så hade jag, hoppas jag, handlat där. Köper nu ibland böcker på antikvariat eller i bokhandlar under resor, annars på nätet.
Bokcafé Pilgatan, Umeå

9. Fristående bok eller trilogi? Har inget emot längre sviter, så länge berättelsen bär. Men alla goda ting är inte alltid tre (men ibland  t ex sju).
En trave som räcker länge
10. Tjock bok eller kort bok? Både och... Det är insidan som räknas.

11. Romance eller action? Varken eller.

12. Mysa under en filt eller steka i solen? Mysa under en filt eller i vårsolen.
Läsning på förstukvisten
13. Varm choklad eller latte? Latte (eller te eller vin).

14. Läsa recensioner eller bilda en egen uppfattning? Läsa recensioner och bilda en egen uppfattning, det ena utesluter inte det andra. En del litteratur vill jag dock ska vara så ren som möjligt. Inga recensioner då alltså.


Jag skeppar enkäten vidare till Gästbloggare M hos Och dagarna går och till JennyB/Kulturdelen.

2 kommentarer:

  1. OK, mina svar (som kommer att vara lika dina) kommer inom kort. Jag blir glad att se den fina traven - sju underbara böcker med riktigt vackra framsidor, dessutom!

    SvaraRadera
  2. Mysigt att läsa alla svar! Jag skickar gästbloggar'n till datorn. Svar kommer under dagen :-)

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!