torsdag 9 maj 2013

Just precis nu...


… läser jag: Förälskelser av Javier Marías, eller egentligen En tid för allt av han Knausgård.

… tror jag att jag ska läsa den här boken härnäst: En irländsk dagbok av Markus Feldenkirchen, min fina vinst i Bokmosters boktävling.

… borde jag:  Tänka ut något mycket läsvärt till den alldeles snara Londonresan. Eller så finns svaret i påståendet här ovanför?

… är jag nyfiken på:  Om sommarens läsning kommer att bli lika minnesvärd som förra årets frosseri i Wergeland-trilogin.

… längtar jag efter:  Kortare arbetsdagar med mer läs- och reflektionstid.


Du då?

En enkät funnen hos Ord och inga visor, första gången besvarad i maj 2012.

6 kommentarer:

  1. Just nu håller jag på med - Förälskelser!
    Och associerar till Doktor Glas. /JanB

    SvaraRadera
    Svar
    1. Utläst idag... Doktor Glas hade jag nog inte kommit att tänka på själv, tack för den associationen!
      Som vanligt hos Marías är där många trådar att intressera sig för..

      Radera
  2. Så bra att ditt pris har kommit fram. Hoppas få läsa vad du tycker om Markus snart. Kortare arbetsdagar, ja, det vore ju inte dumt ... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ett fint kort från förlaget och en paketavi dök upp samma dag i lådan!

      Radera
  3. Jag kan rekommendera att INTE göra som jag på senaste Londonresa. Jag hade lånat svenska översättningen av McEwans senaste för lite Londonstämning men blev superbesviken på en kass översättning och gav upp efter 100 sidor...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uppdrag Sweet Tooth? Läste den när den kom på svenska, men blev inte så förtjust i den tyvärr. Fint annars försöka finna stämning bokvägen..

      Radera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!