tisdag 21 januari 2014

Senaste...

boken jag läste ut: Kavalier & Clays fantastiska äventyr av Michael Chabon - en superhjälteroman...

boken jag påbörjade: Repetitionen av Eleanor Catton - ett smalare (och bättre?) alternativ än hennes Bookerprisbelönta The Luminaries 

bokbeställningen: Negar Nasehs Under all denna vinter som jag ställde mig i bibliotekskö på idag. Tyvärr var någon annan snabbare.

bibliotekslånet: Illusionernas bok av Paul Auster. New York, New York...

serien jag blev nyfiken på: ?


filmen jag såg: Hannah and Her Sisters - ett av Woody Allens mästerverk.

filmen jag blev nyfiken på: Känn ingen sorg - påmind av guldbaggarna.

boken jag dreglade över: Middlemarch. Men nej, boken är för tjock, texten är för liten.


Enkäten upplockad hos frukostbokklubben.

2 kommentarer:

  1. Hej Hermia! Två frågor om Illusionernas bok: Handlar bl.a. om filmer (ett av Austers favoritämnen). Ett långt avsnitt beskriver en speciell film, en komedi i svartvitt från 1946. Filmen har samma titel som en film Auster själv regisserade senare. Vilken titel?
    Den manliga huvudpersonen i filmen är författare. Hans senaste roman finns enbart som manuskript. Den har samma titel som en senare Auster-roman! Vilken titel??
    "New York, New York...": Läst Dårskaper i Brooklyn? Den är en annorlunda Auster; lite feelgood!
    PS tack för tips om Juli Zehs nya! Måste läsas! /Jan

    SvaraRadera
  2. Återkommer när jag läst.. Dårskaper i Brooklyn läste jag 2011, den gjorde mig ännu mer läshungrig..

    SvaraRadera

Tack för att du med din kommentar lämnar ett avtryck här!